Auto pod choinkę? Samochód dla Świętego Mikołaja? mobile.eu już wie jakie

Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami. Wszyscy w gorączce zakupów zastanawiają się, co sprezentować najbliższym…  A my sami – co chcielibyśmy dostać? Serwis motoryzacyjny mobile.eu sprawdził, jakie są motoryzacyjne marzenia Polaków. Zapytaliśmy również o to, jakim samochodem, zamiast sań, powinien jeździć Święty Mikołaj*.

Samochód pod choinkę, czyli …

Najwięcej Polaków pod choinką chciałoby znaleźć kluczki do Volkswagena. Aż 14% z nas docenia niemiecką jakość. Najpopularniejszym modelem jest VW Golf który jako świąteczny prezent wybrałoby 8% respondentów. Drugim, najchętniej widzianym w garażu po Świętach modelem jest Opel Astra (6%), a trzecim w kolejności – Skoda Octavia (5%). Jeśli chodzi o najpopularniejsze marki, prym po Volkswagenie wiodą: Toyota (10%), Opel (10%), Skoda (8%) i Mercedes (7%). Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych marek zamykają Honda i Volvo (po 3%). Warto zauważyć, że marzenia Polaków ogniskują się wokół marek o średnim standardzie, jedynymi wyjątkami są Mercedesy (7%) i Porsche (4%). Co interesujące, aż 22% badanych nie chciałoby dostać auta jako bożonarodzeniowego prezentu.

Czego pragną kobiety, czego pragną mężczyźni?

Uzyskane rezultaty pokazują także wyraźną różnicę między motoryzacyjnymi marzeniami kobiet i mężczyzn. Panie preferują Toyotę (14,7%), Opla (12,1%) oraz Volkswagena (11,8%). Mężczyźni są zdecydowanymi zwolennikami Volkswagena (15,9%), Nissana (10%) oraz Mercedesa (7,4%). Respondentki płci żeńskiej, zapytane o wymarzony model, wskazały Skodę Octavię (7,5%), VW Golfa (7,2%) i Opla Astrę (6,2%). Mężczyźni z kolei – VW Golfa (8,5%), Porsche 911 (6,3%) oraz Forda Mondeo/Mercedesa kl. C (5,2%).  

Auto dla Mikołaja

Myśląc o Bożym Narodzeniu, nie sposób nie wspomnieć o Świętym Mikołaju. mobile.eu zapytało Polaków o to, jakim autem powinien zastąpić sanie i jakim rozwozić świąteczne prezenty. Ponad połowa (56%) badanych wyposażyłaby Świętego Mikołaja w samochód terenowy. Może to być skutkiem stanu naszych dróg, śnieżnego i mroźnego początku zimy w Polsce, bądź też konieczności dostarczenia prezentów nawet w trudnodostępne miejsca. Kolejną propozycją, cieszącą się równie dużą popularnością było kombi, jako szczególnie pojemne. Badani nie docenili szybkości dostarczenia prezentów – w sportowym samochodzie widziałoby Mikołaja zaledwie 8% badanych. Respondenci wykazali się również troską o zdrowie Świętego Mikołaja, w kabriolecie widziałoby go jedynie 4% respondentów. 

O mobile.eu

Serwis mobile.eu powstał w kwietniu 2009 roku. W bazie mobile.eu liczącej około 1,4 miliona ogłoszeń, znajduje się szeroki wybór samochodów, pojazdów użytkowych, motocykli i przyczep kempingowych, ok 36 000 z nich pochodzi z Polski. Miesięcznie mobile.eu odwiedzane jest przez ponad 707 000 unikalnych użytkowników (Gemius, 08/2010) co oznacza, że serwis ten jest jednym z najczęściej odwiedzanych internetowych serwisów ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. mobile.eu jest częścią mobile.international GmbH, do którego należy także świetnie znany w polskim użytkownikom serwis mobile.de. mobile.international GmbH jest wydawcą internetowych serwisów ogłoszeń motoryzacyjnych w pięciu krajach: Polsce, Niemczech, Włoszech, Francji i Rumunii. Siedziba firmy znajduje się pod Berlinem w Niemczech. 

* Ogólnopolskie badanie zrealizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na reprezentatywnej próbie 1090 pełnoletnich osób mieszkających w Polsce. Badanie zrealizowano metodą wywiadów kwestionariuszowych CATI. Czas realizacji 03 grudnia 2010. 

Authors

Related posts

Top