Europejczycy cenią jakość niemieckich samochodów

Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz to najpopularniejsze wśród Europejczyków marki samochodów. Mieszkańcy starego kontynentu najczęściej poszukują sedanów. Jeśli mowa o europejskim samochodzie – to tylko w kolorze czarnym. Tak wskazują dane dotyczące europejskiego rynku samochodowego zebrane i opublikowane przez mobile.international, wydawcę polskiej wersji serwisu – mobile.eu. 



Sedan – królem nadwozia

Europejczycy zwracają się w stronę klasycznych linii sedanów. Tego typu nadwozia cieszą się największą popularnością w Rumunii (59,3%). Polska zajmuje pod tym względem drugie miejsce z 47,4% osób kierujących swoje zainteresowanie w stronę sedanów. Kolejne miejsca preferencji dotyczących typu poszukiwanego samochodu różnicują już jednak mieszkańców europejskich państw. Rodzinni w swoich motoryzacyjnych upodobaniach okazali się Polacy, Francuzi, Włosi i Niemcy – oni najczęściej poszukują samochodów kombi. Rumuni wybierają samochody pozwalające na jazdę po stepowych bezdrożach – drugim najczęściej wybieranym typem samochodu okazały się tam SUVy.














































































Niemcy



 



Polska



 



Rumunia



Kategoria



Procent



Kategoria



Procent



Kategoria



Procent



Sedan



39,79



Sedan



47,43



Sedan



59,32



Kombi



37,82



Kombi



31,85



Terenowe/SUV



14,20



Cabrio



8,73



Terenowe/SUV



9,54



Kombi



12,90



Terenowe/SUV



7,86



Van



7,93



Sportowe/Coupé



8,45



Sportowe/Coupé



5,91



Sportowe/Coupé



7,55



Cabrio



7,15



Van



4,95



Małolitrażowe



5,04



Małolitrażowe



5,68



Małolitrażowe



2,64



Cabrio



3,88



Van



4,65




 




























































Francja



 



Włochy



Kategoria



Procent



Kategoria



Procent



Sedan



46,02



Sedan



30,88



Kombi



14,80



Kombi



28,50



Cabrio



14,36



Terenowe/SUV



16,67



Sportowe/Coupé



14,07



Cabrio



10,68



Terenowe/SUV



13,97



Sportowe/Coupé



10,61



Van



7,18



Małolitrażowe



6,13



Małolitrażowe



5,06



Van



5,77







Popularne marki – co kraj to obyczaj

Marką, która cieszy się największym zaufaniem w Niemczech, Polsce i Rumunii jest Volkswagen. Modeli tego producenta szuka niemal 20% Niemców i Rumunów, oraz prawie 18% Polaków. Francuzi i Włosi częściej szukają samochodów Audi (odpowiednio 19,3% i 16,4%). Co ciekawe ani mieszkańcy kraju znad Sekwany ani znad Tybru nie poszukują zbyt często swoich narodowych marek – Peugeota i Fiata. Rodzimi producenci uplasowali się w tych krajach na ostatnich pozycjach pierwszej piątki.
 





























































Niemcy



 



Polska



 



Rumunia



Marka



Procent



Marka



Procent



Marka



Procent



VW



19,67



VW



17,91



VW



19,43



MERCEDES-BENZ



14,53



AUDI



13,61



BMW



13,40



BMW



10,62



BMW



8,95



AUDI



11,29



OPEL



9,05



MERCEDES-BENZ



7,57



OPEL



8,99



AUDI



9,04



OPEL



7,24



MERCEDES-BENZ



8,69




 

















































Francja



 



Włochy



Marka



Procent



Marka



Procent



AUDI



19,34



AUDI



16,44



BMW



18,74



BMW



15,41



VW



14,20



MERCEDES-BENZ



12,21



MERCEDES-BENZ



13,67



VW



7,65



PEUGEOT



5,12



FIAT



6,40








Model – ma znaczenie

Ranking pięciu najbardziej popularnych modeli nie do końca pokrywa się z upodobaniami Europejczyków do określonych marek. Okazuje się bowiem, że najczęściej poszukiwanym jest BMW z serii 3. Modelem tym najbardziej zainteresowani są Francuzi (6,8%), Rumunii (6,5%) oraz Włosi (5,6%). Niemcy pozostają wierni VW, na piedestale stawiając VW Golfa (4,98%) a Polacy kierują się w stronę Audi A4 (5,4%). Co ciekawe – w ciągu pierwszych miesięcy bieżącego roku – upodobania Polaków co do modeli zmieniły się w stosunku do roku ubiegłego. Pierwszą piątkę najbardziej popularnych modeli 2009 roku tworzyły bowiem: Opel Astra, VW Golf, BWM seria 3, Audi A4 oraz Volkswagen Passat. 
 





























































 Niemcy



 



Polska 



 



Rumunia 



Model



Procent



Model



Procent



Model



Procent



VW Golf



4,98



AUDI A4



5,40



BMW z serii 3



6,53



OPEL Astra



4,60



VW Passat



5,29



AUDI A4



4,66



BMW z serii 3



3,45



BMW z serii 3



3,84



OPEL Astra



4,27



AUDI A4



2,84



AUDI A6



3,39



VW Passat



4,17



VW Passat



2,82



BMW z serii 5



2,31



BMW z serii 5



3,48




  

















































 Francja



 



 Włochy



Model



Procent



Model



Procent



BMW z serii 3



6,83



BMW z serii 3



5,57



AUDI A3



5,64



AUDI A4



5,50



AUDI A4



5,05



AUDI A3



3,30



BMW z serii 5



2,90



BMW z serii 5



2,25



MERCEDES-BENZ C



2,68



AUDI Q5



2,18






Europejczycy lubią czerń

Oprócz zaufania do niemieckich producentów, mieszkańców starego kontynentu łączy również fakt upodobania pojazdów w czarnym kolorze (najbardziej popularny w Niemczech). Kolejne preferencje kolorystyczne wprowadzają nieco zróżnicowania – Polacy i Niemcy na drugim miejscu wybierali kolor srebrny (odpowiednio 35,3% i 55,5%). W rankingu Francji, Włoch i Rumunii z kolei na drugim miejscu znajduje się kolor biały. Polacy, najbardziej z badanych narodów, gustują w żywych barwach – prawie 17 proc. szuka samochodu niebieskiego, a niecałe 10 proc. poszukuje czerwonego pojazdu. 
 





























































 Niemcy



 



 Polska



 



Rumunia 



Kolor



Procent



Kolor



Procent



Kolor



Procent



Czarny



78,52



Czarny



62,91



Czarny



45,23



Srebrny



55,50



Srebrny



35,31



Biały



29,15



Szary



46,26



Szary



21,07



Srebrny



19,60



Niebieski



45,88



Niebieski



16,91



Szary



15,58



Złoty



39,46



Czerwony



9,50



Czerwony



14,07




 
















































 Francja



 



Włochy 



Kolor



Procent



Kolor



Procent



Czarny



67,77



Czarny



66,55



Biały



30,75



Biały



30,58



Szary



24,37



Szary



22,30



Srebrny



18,22



Srebrny



20,50



Niebieski



8,66



Niebieski



12,23









Najwięcej aut niemieckich – do Polski

Międzynarodowy handel samochodami używanymi cały czas zyskuje na znaczeniu. Dane zebrane w pięciu europejskich państwach jasno wskazują, że 1/4 samochodów sprzedawanych w niemieckim serwisie mobile.de jest kupowanych przez obcokrajowców – 29 proc. z nich trafia do Polski, 11 proc. do Rumunii, po 7 proc.  do Francji i Włoch.

O mobile.eu 

Serwis mobile.eu powstał w kwietniu 2009 roku. W bazie mobile.eu liczącej około1,4 miliona ogłoszeń, znajduje się szeroki wybór samochodów, pojazdów użytkowych, motocykli i przyczep kempingowych, ok 46 000 z nich pochodzi z Polski. Miesięcznie mobile.eu odwiedzane jest przez ponad 759 000 unikalnych użytkowników (Gemius, 03/2010) co oznacza, że serwis ten jest jednym z najczęściej odwiedzanych internetowych serwisów ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. mobile.eu jest częścią mobile.international GmbH, do którego należy także świetnie znany w polskim użytkownikom serwis mobile.de. mobile.international GmbH jest wydawcą internetowych serwisów ogłoszeń motoryzacyjnych w pięciu krajach: Polsce, Niemczech, Włoszech, Francji i Rumunii. Siedziba firmy znajduje się pod Berlinem w Niemczech. 

Authors

Related posts

Top