Liderzy się nie zmieniają

O tym, czy nowa generacja Skody Fabia pójdzie w ślady swojej poprzedniczki i będzie najczęściej kupowanym modelem na polskim rynku, przekonamy się najwcześniej dopiero pod koniec tego roku. Po pierwszych tygodniach obecności na rynku wynik Fabii jest następujący: 312 sprzedanych egzemplarzy i zdecydowana pozycja lidera w rankingu Top Ten mojeauto.pl.

Jednak największym wygranym w czerwcowym rankingu najbardziej popularnych modeli wydaje się być Ford Mondeo, którego nowa generacja właśnie w czerwcu zadebiutowała na naszym rynku. Awans o 12 pozycji sprawił, iż obecnie Mondeo jest jedynym modelem z klasy średniej, który znajduje się w pierwszej dziesiątce rankingu. Trzy dostępne wersje nadwoziowe oraz liczne grono wersji silnikowych sprawia, iż nawet najwybredniejsza osoba znaleźć najbardziej odpowiednią dla siebie ofertę.

„Ford Mondeo zawsze był jednym z głównych graczy segmentu CD. Okazało się, że nowy model przejął wszystkie najlepsze cechy poprzednika, zaś stylizacja nadwozia i wnętrza jest kwintesencją nowej szkoły stylistycznej kinetic design"- Monika Dobrolubow, z działu prasowego Ford Polska. „Auto nie tylko świetnie jeździ, ale także świetnie wygląda, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu podróżowania, zaś użyte materiały i jakość wykonania są najwyższej jakości."

Czerwiec przyniósł sporo nowości rynkowych, z których najwyżej w rankingu znalazł się Nissan Tiida (34. pozycja) – następca Almery i po części także Primery. Wśród pozostałych czerwcowych nowości warto zwrócić między innymi uwagę na kolejnego przedstawiciela marki Dodge na naszym rynku – model Avenger, kolejne generacje takich modeli jak Volvo V70 i XC70, Landrover Defender, usportowione Audi S5, luksusową hybrydę Lexus LS 600h czy kolejne wersje silnikowe nowej generacji MINI – Cooper D, One i One Cabrio.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w czerwcu 2007

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bez zmian

Skoda Fabia

26689

2

bez zmian

Honda Civic

22170

3

bez zmian

Kia cee'd

21968

4

bez zmian

Ford Focus

18198

5

+ 1

Toyota Auris

15014

6

+ 12

Ford Mondeo

14770

7

+ 1

Skoda Octavia

14307

8

+ 1

Opel Corsa

14302

9

– 2

Opel Astra III

13904

10

+ 2

Toyota Yaris

12198

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Ubiegły rok do końca upływał pod znakiem zaciętej rywalizacji o miano najbardziej popularnej marki na naszym rynku. Wówczas nieznacznie, można rzec – rzutem na taśmę, zwyciężyła Skoda przed Toyotą. Tegoroczne wyniki zarówno sprzedażowe, jak i popularności w rankingu Top Ten marek wykreowały jak na razie jednego wyraźnego lidera, którym jest Toyota. Pierwsze półrocze zostało wręcz zdominowane przez tę japońską markę, która była najbardziej popularna wśród internautów przez wszystkie sześć miesięcy roku.

Wyniki rankingu popularności pokrywają się w dużej mierze z wynikami sprzedażowymi. Zaskakującym może jedynie wydawać się fakt, iż wszystkie trzy francuskie marki, które pod względem sprzedaży plasują się w pierwszej dziesiątce naszego rynku, znalazły się poza czołówką najchętniej wyszukiwanych marek. Czyżby internauci nie przepadali za autami znad Sekwany?

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w czerwcu 2007

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Toyota

72400

2

bez zmian

Opel

60438

3

+ 2

Volkswagen

56068

4

+ 2

Ford

55874

5

– 2

Skoda

54438

6

– 2

Fiat

50471

7

bez zmian

Honda

47662

8

+ 1

Kia

45374

9

+ 1

Mercedes

44103

10

– 2

Nissan

43823

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Najmniejszy ruch w czołówce w czerwcu miał jednak miejsce w rankingu najbardziej popularnych modeli aut użytkowych, tzn. takich, które dają prawo do 100-procentowego odliczenia podatku VAT przy ich zakupie i przy nabyciu paliwa do nich. Żadna zmiana nie nastąpiła wśród pierwszych pięciu pozycji, żaden nowy model nie wskoczył też do pierwszej dziesiątki, mimo iż w ubiegłym miesiącu mieliśmy dwa dość interesujące debiuty w tej grupie pojazdów.

Przede wszystkim Fiat Strada, z segmentu małych pickupów, który jest obecnie jedynym przedstawicielem tej klasy na naszym rynku. Duża popularność aut z odkrytą przestrzenią bagażową, ich walory użytkowe, regulacje w podatku VAT sprawiają, że Fiat Strada ma dość poważne szanse na sukces. Jeśli dodać do tego znacznie niższą cenę (od 52.300 zł) niż obecne już u nas na rynku pickupy, to nie dziwi spore już zainteresowanie w pierwszym, niepełnym miesiącu obecności tego modelu w ofercie Fiata (17. miejsce w rankingu).

Druga czerwcowa nowość to Skoda Praktik, zbudowana na bazie Roomstera. W tym przypadku o sukces rynkowy może być jednak znacznie trudniej, z tego względu, że w segmencie małych aut dostawczych Skoda stanie naprzeciw wielu uznanych już rywali. Pewnym atutem Praktika może być nieco korzystniejsza cena (od 42 tys. zł) od konkurentów, jednak nie wiadomo czy na tyle dużym, by przekonać do siebie sporą rzeszę przedsiębiorców.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w czerwcu 2007

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Nissan Navara

4693

2

bez zmian

Kia cee'd

4199

3

bez zmian

Toyota Hilux

3350

4

bez zmian

Mercedes Sprinter

3239

5

bez zmian

Volkswagen Transporter

2969

6

+ 1

Mercdes Vito

2768

7

– 1

Mitsubishi L200

2547

8

+ 1

Fiat Ducato

2389

9

– 1

Ford Transit

2356

10

bez zmian

Skoda Fabia

1820

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych

Authors

Related posts

Top