Lwi skok 207-ki

Debiutujący na naszym rynku w maju, Peugeot 207 już w czerwcu szturmem wdarł się na piątą pozycję rankingu Top Ten mojeauto.pl. A na czele, z jeszcze większą przewagą nad konkurencją, kolejny miesiąc z rzędu plasuje się Honda Civic.


Następca popularnej także i w Polsce „dwieścieszóstki”, Peugeot 207 jest uzupełnieniem gamy małych modeli francuskiej marki z lwem na masce. Dostępny w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej,  z sześcioma różnymi wersjami silnikowymi, z cenami zaczynającymi się od 40.800 zł będzie musiał zmierzyć się z dużą liczbą poważnych konkurentów w swoim segmencie. „Lansowany wiosną br. Peugeot 207 został bardzo dobrze przyjęty przez europejską prasę motoryzacyjną, a pierwsze wyniki handlowe wydają się potwierdzać te opinie. Warto odnotować, że jest to czwarty model Peugeot w segmencie B  – obok 107, 1007 i 206 – w aktualnej ofercie.” – powiedział Andrzej Nosiński, Sekretarz Generalny w Peugeot Polska.


Sukcesywnie wprowadzanie kolejnych wersji nadwoziowych sprawia, iż zainteresowanie nową Hondą Civic, nie tylko nie spada, ale wręcz dalej rośnie. W czerwcu do salonów japońskiej marki zawitała wersja sedan tego modelu, dostępna z 1,8-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 140 KM oraz z napędem hybrydowym o mocy maksymalnej 95 koni mechanicznych. I, jak zapowiadają już przedstawiciele Hondy, wcale nie zamierzają na tym zaprzestać. Na przyszły rok zapowiadane jest  bowiem dalsze poszerzenie gamy tego modelu.


Swój najlepszy wynik w historii rankingów (trzecie miejsce) wyrównała Toyota Avensis. Przyczyn tego awansu należy najprawdopodobniej dopatrywać się we wprowadzonej do sprzedaży w czerwcu wersji tego modelu po faceliftingu. I choć zmiany nie były jakieś rewolucyjne, to jednak wzrost zainteresowania, przynajmniej chwilowy, jest zauważalny.


I na koniec tej części raportu krótko jeszcze o jednym modelu. Choć do tej pory raczej nie poświęcaliśmy zbyt wiele miejsca na auta spoza pierwszej dziesiątki, to tym razem odstąpimy od tej reguły. W sprzedaży bowiem na naszym rynku pojawiła się nowa marka, z pierwszym swoim modelem. Dodge Caliber, choć ma wiele cech typowych dla aut amerykańskich, to jednak zamierza skutecznie rywalizować w zatłoczonym segmencie aut klasy średniej niższej. Jedną z jego zalet, choć zapewniamy, iż nie jedyną, powinna być konkurencyjna cena, która zaczyna się od 59 tys. zł za wersję z 1,8-litrowym silnikiem o mocy 150 KM. W czerwcu, w ciągu niecałych dwóch tygodni obecności w sprzedaży, Dodge Caliber zajął 11. miejsce w rankingu. Do czołowej dziesiątki zabrakło naprawdę niewiele…


 


TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w czerwcu 2006



























































Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1


bez zmian

Honda Civic

17101


2


+ 1

Skoda Fabia

12886


3


+ 2

Toyota Avensis

10472


4


– 2

Ford Focus

10173


5


+ 55


Peugeot 207


9376


6


bez zmian

Toyota Corolla

9184


7


bez zmian


Fiat Grande Punto


9142


8


– 4


Opel Astra III


9017


9


– 1


Toyota Yaris


8423


10


– 1


Skoda Octavia


7826


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe 


Równie wyraźnie, jak w przypadku Hondy Civic, w rankingu najbardziej popularnych marek prowadzi Toyota i to już czwarty miesiąc z rzędu. Oczywiście wynik czerwcowy można próbować tłumaczyć wprowadzeniem zmodernizowanego Avensisa, jednak przyjrzawszy się dokładnie czołowej dziesiątce najbardziej popularnych modeli, nie można mieć złudzeń, jaka marka powinna znaleźć się na czele rankingu.


Z pewnością główną siłą napędową awansu w czerwcu o cztery pozycje marki Peugeot był bardzo dobry wynik modelu 207.  Podobnie jak w przypadku modeli, nieco miejsca poświęcimy marce Dodge. Zaledwie jeden model w ofercie, obecność w czerwcu przez niecałe dwa tygodnie, a już całkiem niezła 22. pozycja w rankingu. Niestety kolejne modele w sprzedaży pojawią się dopiero w przyszłym roku i wówczas awans do czołowej dziesiątki wydaje się całkiem realny.


 


TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w czerwcu 2006



























































Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1


bez zmian


Toyota


43482


2


bez zmian


Opel


33171


3


+ 3


Honda


31754


4


bez zmian


Volkswagen


30199


5


bez zmian


Fiat


29659


6


+ 4


Peugeot


28805


7


– 4


Ford


28727


8


– 1


Mercedes


26985


9


bez zmian


Skoda


26355


10


+ 1


Renault


21757


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


Nie spełniły się nasze proroctwa, co do osłabienia zainteresowania autami typu pickup, po nieco gorszych wynikach uzyskanych przez nie w maju. W czerwcu trzej przedstawiciele tego typu samochodów – Mitsubishi L200, Nissan Navara oraz Nissan Pickup – zajęły kolejno miejsca od drugiego do czwartego. Oczywiście za plecami zdecydowanego lidera, jakim od bardzo długiego już czasu pozostaje Mercedes Sprinter.


W czerwcu oferta aut użytkowych powiększyła się o kilka modeli – wszystkie marki Nissan. Kubistar, Primastar, Intestar oraz Cabstar wraz z dwoma pickupami japońskiej marki sprawiają, iż trochę nieoczekiwanie to ten koncern oferuje obecnie najwięcej modeli aut użytkowych na naszym rynku.


 


TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w czerwcu 2006



























































Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1


bez zmian

Mercedes Sprinter

1918


2


+ 2


Mitsubishi L200


1662


3


+ 5


Nissan Navara


1649


4


+ 2


Nissan Pickup


1508


5


– 3


Volkswagen Transporter


1296


6


+ 1


Mercedes Vito


1253


7


– 4


Ford Transit


1250


8


– 3


Gaz Gazela


1213


9


bez zmian


Fiat Ducato


1075


10


bez zmian


Toyota Hilux


1064


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


www.mojeauto.pl



Codziennie tysiące Internautów odwiedza strony internetowej platformy motoryzacyjnej mojeauto.pl w poszukiwaniu informacji na temat nowych samochodów dostępnych w Polsce. Używając „konfiguratora samochodów” Internauci mogą zapoznać się z aktualną ofertą rynkową, cennikami samochodów, promocjami, mogą „zbudować” interesujący ich samochód: wybierając markę, model, wersję oraz kolorystykę i wyposażenie dodatkowe. Wybory Internautów zliczane są w czasie przeglądania udostępnionej przez mojeauto.pl unikalnej bazy danych, zawierającej szczegółowe opisy samochodów nowych dostępnych na polskim rynku. W ten sposób powstaje comiesięczny ranking dziesiątki najpopularniejszych samochodów w polskim Internecie.


Raporty TOP TEN mojeauto.pl przygotowywane są od początku 2004 roku (od grudnia 2004r. zliczane są również „głosy” użytkowników portalu Onet.pl). Przypomnijmy: w 2005 roku w rankingu Top Ten mojeauto.pl zwyciężył Ford Focus, otrzymując jedyny w polskim Internecie tytuł Internetowy Samochód Roku 2005. Za 2005 rok przyznana została także nagroda w kategorii Internetowy Samochód Użytkowy Roku 2005 dla Mercedesa Sprintera.


Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.


 

Authors

Related posts

Top