Przebadali ponad 7 milionów samochodów

Na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl opublikowany został najnowszy raport awaryjności sporządzony przez niemiecką organizację Dekra.


Raport awaryjności został przygotowany na podstawie wyników badań technicznych ponad 7 milionów samochodów osobowych przeprowadzonych w 2004 roku w niemieckich stacjach kontroli pojazdów współpracujących z firmą Dekra. W czasie badań kontrolowano następujące główne elementy pojazdów: nadwozie wraz z podwoziem, oświetlenie, układ elektryczny, silnik, układ wydechowy, układ przeniesienia napędu, zawieszenie kół, układ hamulcowy oraz ogumienie.


Niemiecki koncern Dekra już od 80 lat przeprowadza badania techniczne pojazdów (ponad 18 mln rocznie) w 17 państwach europejskich, ustala rzeczywiste koszty ich napraw (ponad milion ekspertyz rzeczoznawczych). Ponadto Dekra wydaje certyfikaty zgodności z normami ISO 9000, VDA, a także na produkty, usługi oraz systemy zarządzania ochroną środowiska.


W wyniku kontroli 53,1% (2003: 52,2%) wszystkich samochodów osobowych zakończyło badanie bez stwierdzenia usterek, w 25,9% (2003: 25,8%) przypadków stwierdzono drobne usterki; 20,9% (2003: 21,9%) pojazdów musiało powtórzyć badanie w związku z wystąpieniem poważnych usterek.


Tegoroczne rezultaty nie powinny dziwić, choć odbiegają nieznacznie od ubiegłorocznych. Zmienili się liderzy w poszczególnych kategoriach wiekowych. Najmniej awaryjnym samochodem w grupie wiekowej do 3 lat okazał się Porsche Boxster z wynikiem 89,6% egzemplarzy bez usterek (w ubiegłym roku najlepszy był Audi A2). Najgorzej w tej kategorii wiekowej wypadł Kia Carnival, gdzie aż w 23,6% badanych egzemplarzy zarejestrowano poważne usterki.


W grupie wiekowej do pięciu lat tym razem najmniej usterkowym modelem był Audi A2 (poprzednio Porsche Boxster), zaś w grupie do 7 lat, podobnie jak w trzylatkach, Porsche Boxster (rok temu Porsche 911). Najgorsze rezultaty osiągnęły odpowiednio Kia Carnival i Citroen Berlingo


Poniżej zestawienie pięciu najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów w każdej z przebadanych trzech kategorii wiekowych.


Grupa wiekowa do 3 lat – średnia bezusterkowość 80,8%
Najmniej awaryjne
1. Porsche Boxster – 89,6% 2. Mercedes SLK – 88,7% 3. Toyota RAV4 – 88,2% 4. Toyota Yaris – 88,1% 5. Toyota Yaris Verso – 88,1%
Najbardziej awaryjne
1. Kia Carnival – 55,6% 2. Mercedes Klasa V – 62,4% 3. BMW Seria 3 – 62,9% 4. Chrysler Voyager – 63,4% 5. BMW Seria 3 Cabrio – 67,7%


Grupa wiekowa do 5 lat – średnia bezusterkowość 66,9%
Najmniej awaryjne
1. Audi A2 – 85,8% 2. Mazda MX-5 – 83,0% 3. Mercedes SLK – 83,0% 4. Porsche Boxster – 82,7% 5. Mercedes SL – 81,6%
Najbardziej awaryjne
1. Kia Carnival  – 47,7% 2. Chrysler Voyager – 48,9% 3. Mercedes Klasa V – 49,1% 4. Alfa Romeo 146 – 51,9% 5. Renault Kangoo – 52,8%



Grupa wiekowa do 7 lat – średnia bezusterkowość 54,4%
Najmniej awaryjne
1. Porsche Boxster – 80,0% 2. Porsche 911 – 79,6% 3. Mercedes SL – 76,5% 4. Toyota Avensis – 76,5% 5. Mazda MX-5 – 74,8%
Najbardziej awaryjne
1. Citroen Berlingo – 39,1% 2. Mercedes Klasa V – 40,4% 3. Land Rover Discovery – 41,5% 4. Chrysler Voyager – 41,6% 5. Renault Twingo – 42,3%



Pełny raport z wynikami badań ponad 130 modeli dostępny jest pod adresem www.uzywane.mojeauto.pl/raport2004.

Authors

Related posts

Top