Raport Top Ten – lipiec 2005

Kiedy żar się z nieba leje, cień nie daje choć trochę ulgi, każdy tylko myśli o tym, by uciec od codziennych obowiązków i  wyrwać się choć na kilka dni na łono natury. W takim to okresie nie dziwi brak większych zmian w czołówce rankingu Top Ten mojeauto.pl. 


Jak już można się było przyzwyczaić, czołową lokatę zajął  Ford Focus, za nim uplasowała się Skoda Fabia i dwie Toyoty – Corolla i Avensis, które w lipcu zamieniły się miejscami. Pierwszą piątkę zamyka już kolejny miesiąc z rzędu Peugeot 206, który w okresie wakacyjnym, tańszy jest nawet o 5.700 zł. 


Bardzo dobry początek zanotowała, przynajmniej wśród Internautów, debiutująca w lipcu na naszym rynku Kia Rio. Auto dostępne jest w wersjach 4-drzwiowej (cena od 39.900 zł) oraz 5-drzwiowej (cena od 34.400), jak na razie wyłącznie z 1,4-litrowym silnikiem o mocy 97 KM. Przystępna cena i wyraźne nastawienie na europejskiego klienta mogą przyczynić się do dalszego wzrostu sprzedaży, jaki koreańska marka odnotowuje od dłuższego czasu. 


Po dobrym początku w czerwcu najmniejszych nowości (Chevrolet Spark na 6. miejscu oraz Citroen C1 na 10.), teraz zainteresowanie tymi modelami wyraźnie spadło (odpowiednio 19. i 34. pozycja). Czy oznacza to, iż najmniejsze auta, mimo stosunkowo niskiej ceny, nie będą cieszyć się aż takim powodzeniem, jakim zakładano? Poczekajmy na jesienne miesiące, wówczas sytuacja powinna być bardziej klarowna. 


I jeszcze na koniec o pozostałych nowościach, jakie pojawiły się w lipcu. Przede wszystkim pojawił się Fiat Croma, choć oficjalne rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na wrzesień. Poprzez ten model Fiat powraca do segmentu D i zamierza poważnie w nim „namieszać”. Na pierwsze wyniki należy poczekać przynajmniej kilka miesięcy i wtedy będzie można powiedzieć, czy model ten może skutecznie rywalizować z takimi przedstawicielami segmentu, jak Passat, Vectra, Mondeo czy chociażby Laguna.


TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w lipcu 2005



























































Miejsce


Zmiana


Modele samochodów


Punkty*


1


bez zmian


Ford Focus


17246


2


bez zmian


Skoda Fabia


12357


3


+ 1


Toyota Corolla


12333


4


– 1


Toyota Avensis


10639


5


bez zmian


Peugeot 206


10406


6


nowy


Kia Rio


9654


7


+2


Toyota Yaris


8616


8


bez zmian


Peugeot 307


8210


9


+ 7


Honda Civic


8081


10


+ 3


Fiat Panda


7414


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


W rankingu najbardziej popularnych marek kolejny już miesiąc wyraźnie prowadzi Toyota. Nic dziwnego, skoro w pierwszej dziesiątce rankingu znajdują się aż trzy modele japońskiego koncernu. Poza tym niewielkie przetasowania w czołówce rankingu. Peugeot, po udanym czerwcu (m.in. wprowadzenie akcji promocyjnej), przesunął się w dół o dwie pozycje, ale wciąż znajduje się dość wysoko.


Po dłuższym okresie do czołowej dziesiątki powróciła marka BMW, ciesząca się sympatią wśród wielu miłośników motoryzacji. Samochody tej marki nie muszą być chyba jakoś specjalnie promowane. Wiadomo na co można liczyć, nabywając którykolwiek z modeli. Najmniejsza Seria 1 (najtańsza wersja kosztuje 92.500 zł) pozwala trochę większemu gronu pomyśleć na poważnie o kupnie auta rodem z Bawarii.


 


TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w lipcu 2005



























































Miejsce


Zmiana


Marka


Punkty*


1


bez zmian


Toyota


39476


2


+ 1


Ford


35061


3


+ 1


Volkswagen


30484


4


– 2


Peugeot


29841


5


bez zmian


Opel


29182


6


+ 1


Mercedes


27120


7


+ 2


Fiat


26463


8


bez zmian


Skoda


24356


9


– 3


Citroen


21269


10


+ 3


BMW


20550


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


Tak jak ostatnio na trzech czołowych pozycjach rankingu samochodów dla firm w lipcu nie było żadnych zmian. Zarówno Sprinter, Vito, jak i Transit cieszą się sporą popularnością jako samochody dostawcze. Wysoko sklasyfikowany został także Peugeot Partner – to być może zasługa wspomnianej już wcześniej akcji, która w przypadku Partnera oferuje rabat w wysokości 9.000 zł.


 


Po kilku słabszych miesiącach powoli do góry wspinają się dostawcze modele Volkswagena, w tym produkowane w Polsce Transporter i Caddy. W tym przypadku promocje na tegoroczne modele obejmują m.in. 8-proc. rabat cenowy, zaś w przypadku ubiegłorocznych modeli można je kupić nawet o 20-25% taniej.


 


Już chyba ostatni raz w pierwszej dziesiątce znajduje się Porsche Cayenne, który od 22 sierpnia przestanie być traktowany jako samochód dla firm, gdyż przy jego zakupie nie będzie już możliwości odliczenia pełnego podatku VAT. No chyba że powstanie wersja, z jednym rzędem siedzeń, specjalnie przygotowana pod nowe wymagania ustawy, jakie musi spełniać auto, by móc odliczyć 100% podatku VAT, a nie tylko 60%, maksymalnie do 6 tys. zł.


 


TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta dla firm w lipcu 2005



























































Miejsce


Zmiana


Modele samochodów


Punkty*


1


bez zmian


Mercedes Sprinter


2717


2


bez zmian


Mercedes Vito


2013


3


bez zmian


Ford Transit


1913


4


+ 5


Peugeot Partner


1481


5


bez zmian


Gaz Gazela


1394


6


+ 1


Volkswagen Transporter


1338


7


+ 4


Volkswagen LT


1256


8


+ 2


Porsche Cayenne


1225


9


+ 3


Fiat Ducato


1119


10


– 2


Volkswagen Caddy


1103


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 

Authors

Related posts

Top