Udane debiuty Clio III i Aygo

W październiku na naszym rynku zadebiutowało sporo nowości. I to od razu z widocznym skutkiem w comiesięcznym rankingu Top Ten mojeauto.pl. W ścisłej czołówce znalazły się nowy Renault Clio oraz Toyota Aygo, a wśród aut dla firm Nissan Navara. Zdecydowanym liderem wciąż pozostaje Ford Focus.


Wprawdzie trzecią generację Renault Clio można było już zamawiać pod koniec września, jednak zaliczamy ją do październikowych nowości, gdyż to właśnie wówczas rozpoczęła się jej oficjalna sprzedaż. Nowe Clio jest znacznie większe od poprzednika (dł. +174 mm), oferuje wiele rozwiązań typowych dla aut z wyższych klas, obecnie dostępne jest z dwoma silnikami benzynowymi 1,2 75KM i 1,4 98KM i jednym wysokoprężnym 1,5 w dwóch wersjach 70 i 85 KM. Najtańsze Clio III dostępne jest od 39.900 zł. Piąta lokata nowego Clio jest jedną z najwyższych, jaką udało się uzyskać w rankingu nowości. Lepszym „wejściem” może pochwalić się jedynie Dacia Logan, która w swoim pierwszym miesiącu obecności zajęła czwartą pozycję.


Drugą nowością, obecną w pierwszej dziesiątce, jest drugi, po Citroenie C1, z trojaczków z Kolina, czyli Toyota Aygo. Ten najmniejszy z modeli w gamie Toyoty oferowany jest wyłącznie z jednolitrowym silnikiem o mocy 68 KM, w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej, już od 33.700 zł.


Z październikowych nowości, jakie pojawiły się na polskich drogach, należy wspomnieć o Ssangyongu Rodiusie, Alfie Romeo 159, Saabie 9-3 Sportkombi czy Porsche Cayman. Nie można także pominąć rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży aut marki Cadillac (CTS, STS, SRX i XLR) oraz Corvette C6 (coupe i cabrio).

 

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w październiku 2005




























































Miejsce


Zmiana


Modele samochodów


Punkty*


1


bez zmian


Ford Focus


16453


2


+ 2


Skoda Fabia


12620


3


+ 4


Toyota Avensis


12498


4


+ 1


Toyota Corolla


12304


5


nowość


Renault  Clio III


12027


6


bez zmian


Honda Civic


11614


7


+ 1


Peugeot 206


10922


8


nowość


Toyota Aygo


9152


9


– 6


Peugeot 307


8995


10


+ 5


Ford Mondeo


8632


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


Debiut Aygo przyczynił się do dalszego umocnienia marki Toyota na czele stawki. Trzy modele w czołówce (także Avensis i Corolla) podkreślają bardzo dużą popularność, jaką cieszą się samochody tego koncernu także i w Polsce. A jeśli dodać do tego najlepiej sprzedającego się Yarisa, który w styczniu doczeka się następcy, to przyszłość Toyoty wydaje się bardzo dobra, nie tylko w rankingu Top Ten mojeauto.pl.


Październik był kolejnym udanym miesiącem dla Renault. Awans o dwie pozycje to niewątpliwie spora zasługa rozpoczęcia sprzedaży Clio III. Jednak stopniowy wzrost w rankingu można już było zaobserwować od trzech miesięcy.



TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w październiku 2005




























































Miejsce


Zmiana


Marka


Punkty*


1


bez zmian


Toyota


53716


2


+ 1


Volkswagen


48000


3


+ 1


Ford


40724


4


– 2


Opel


38436


5


+ 3


Mercedes


34508


6


bez zmian


Fiat


34048


7


+ 2


Renault


33331


8


– 3


Peugeot


31879


9


– 2


Skoda


28584


10


+ 1


BMW


27460


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


W rankingu aut dla firm (z pełnym odliczeniem podatku VAT) znów sporo zamieszania. Tym razem nie z powodu kolejnych zmian w przepisach, lecz wzrostu zainteresowania samochodami o nadwoziu typu pickup (przepisy zezwalają na odliczenie całego VAT-u przy zakupie aut tego typu). W pierwszej dziesiątce znalazły się debiutujący na naszym rynku Nissan Navara oraz Toyota Hilux i Nissan Pickup. A niewiele brakło, by znalazł się w niej także Mitsubishi L200.


Jednak ścisła czołówka rankingu to już samochody typowo dostawcze, a pierwsze dwa miejsca niezmiennie zajmują Mercedes Sprinter i Ford Transit. Wciąż też dużym zainteresowaniem cieszy się rosyjski Gaz Gazela, który już czwarty raz próbuje skutecznie zaistnieć na naszym rynku. Czy silnik na licencji Steyr oraz niska cena pozwolą odnieść sukces rynkowy?


 


TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta dla firm w październiku 2005




























































Miejsce


Zmiana


Marka


Punkty*


1


bez zmian


Mercedes Sprinter


3360


2


bez zmian


Ford Transit


2735


3


+ 1


Gaz Gazela


2290


4


+ 2


Volkswagen Transporter


1998


5


bez zmian


Mercedes Vito


1939


6


– 3


Fiat Ducato


1923


7


nowość


Nissan Navara


1632


8


+ 10


Toyota Hilux


1470


9


– 2


Iveco Daily


1464


10


+ 1


Nissan   Pickup


1454


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe



##
Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych


 

Authors

Related posts

Top