VW czy Toyota? A może sportowy kabriolet? Jakich samochodów poszukują Polacy w Internecie

Kupując auto najczęściej zagłębiamy się w morzu ofert. Porównujemy, radzimy się znajomych i szukamy czegoś idealnego dla nas. Internet stanowi pomocne i jednocześnie komfortowe narzędzie podczas poszukiwań wymarzonego pojazdu. Użytkownicy internetowych giełd pojazdów, takich jak mobile.eu (www.mobile.eu), za pomocą jednego kliknięcia, mogą znaleźć auta zgodne z ich preferencjami i kryteriami. mobile.eu sprawdziło jakie marki i modele aut są najbardziej popularne wśród Polaków w Internecie. Co ciekawe, wyniki zestawia także z wyborami najmłodszych Polaków.


W grudniu 2009 r. na platformie mobile.eu* (www.mobile.eu) 86% użytkowników poszukiwało samochodu wskazując jego markę. Zdecydowanym liderem został VW (16,76% osób, które szukały auta i wskazały na markę, wybrały właśnie VW). Na drugim miejscu uplasowało się Audi (14,07%). To właśnie te marki, wskazywane były niemal 2 razy częściej niż, także utrzymujące się w czołówce, BMW (9,98%), Mercedes–Benz (7,86%) i Opel (6,14%). W naszych wyborach królują zatem marki niemieckie! Użytkownicy mobile.eu szukając dla siebie auta, często wskazują także na Toyotę, Forda i Volvo. Pierwszą „dziesiątkę” zamknęło Renault i Seat.


Większość osób poszukujących samochodu dokładnie wie, jaki model chce znaleźć. 73% użytkowników mobile.eu  poszukiwało samochodu wskazując na jego konkretny model. W grudniu 2009 najczęściej poszukiwano VW Passata (5,54% osób, które poszukiwały konkretnego modelu, wskazało właśnie na VW Passata), Audi A4 (5,32%), BMW serii 3 (4,25%) i Audi A6 (4,01%). Interesowało nas także BMW serii 5 (2,94%), Opel Astra (1,83%) i Vectra (1,64%). Na kolejnych miejscach w poszukiwaniach znalazły się także auta niemieckie, a były to Audi A3, VW Sharan i Ford Mondeo. Następna w kolejności była Toyota Avesis.


Wybory Polaków różnią się od wskazań Europejczyków. Największym zainteresowaniem na europejskich platformach internetowych w 2009 roku cieszył się Opel Astra. W Polsce pierwsze miejsce należy do VW Passata. Statystyki wskazują, że auta niemieckie wśród Polaków są szczególnie popularne. Na platformie mobile.eu użytkownicy mogą szukać aut zgodnych z ich preferencjami i kryteriami, właśnie takimi, jak model, ale nie tylko. Użytkownicy mogą wskazać kolor poszukiwanego auta, przedział cenowy, czy też, na przykład, rodzaj skrzyni biegów – mówi Remigiusz Smoliński, Country Manager Poland w mobile.international GmbH.


Jeśli wybieramy Forda, to zaznaczamy od razu model Mondeo lub Focus. Szukając Skody, wskazujemy na Octavię, a Hondy – Civic.


Jaki typ auta był najczęściej wskazywany przez osoby poszukujące samochodu? W grudniu 2009 na mobile.eu polscy użytkownicy najczęściej poszukiwali samochodu typu limuzyna (sedan). Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się również samochody kombi. W znacznie mniejszym stopniu, poszukiwania Polaków oscylowały wokół aut terenowych, typu van oraz tzw. małych samochodów. Lubimy auta cztero- lub pięciodrzwiowe i poszukujemy ich zdecydowanie częściej niż np. dwudrzwiowych. Te pierwsze były wskazane przez 80% osób, które zdecydowały się wybrać platformie liczbę drzwi.


Gdyby mali Polacy wybierali auto, czy ich preferencje zgodne byłyby z wyborami ich rodziców? mobile.eu poprosiło przedszkolaków o wybór ich ulubionego auta z grupy kilku typów samochodów**. Dzieci najczęściej wskazywały na auto terenowe oraz sportowy kabriolet. Do gustu przypadł im także mały damski samochodzik. Dlaczego? 4–letni Miłosz wskazując na srebrną terenówkę, swój wybór argumentuje tak: „To auto ma piękny dach i jest duże i szybkie”.  5-letnia Julia wybrała pomarańczowy kabriolet, bo jej mama też jeździ autem „bez dachu”. Często argumentacją dzieci było to, że widziały podobny samochód w bajkach. Tym skojarzeniem najczęściej argumentowały wybór niebieskiej zabytkowej limuzyny.


Co ciekawe, zdecydowana większość przedszkolaków, gdyby miała wybrać środek lokomocji wybrałaby motocykl lub quad. To właśnie te pojazdy budziły największą ciekawość maluchów. Czy gdyby nie ograniczenia budżetowe dorośli Polacy także zdecydowaliby się na potężne auta terenowe i szybkie, sportowe kabriolety?


 


* dane pochodzą z analizy statystyk dotyczących wyszukiwań na mobile.eu – Grudzień 2009, mobile.eu


** mobile.eu dziękuję za możliwość porozmawiania z dziećmi Edukado – Akademii Zabaw i Twórczego Rozwoju oraz Przedszkolu nr 282 w Warszawie.


O mobile.eu


Serwis mobile.eu powstał w kwietniu 2009 roku. W bazie mobile.eu liczącej ponad 1,4 miliona ogłoszeń, znajduje się szeroki wybór samochodów, pojazdów użytkowych, motocykli i przyczep kempingowych, z czego ponad 19 000 ofert pochodzi z Polski. Miesięcznie mobile.eu odwiedzane jest przez ponad 536 000 unikalnych użytkowników (Gemius, 10/2009) co oznacza, że serwis ten jest jednym z najczęściej odwiedzanych internetowych rynków pojazdów w Polsce. mobile.eu jest częścią mobile.international GmbH, do którego należy także największy niemiecki internetowy rynek pojazdów – mobile.de. mobile.international GmbH prowadzi dedykowane internetowe rynki pojazdów w trzech krajach: Polsce, Niemczech, Włoszech, Francji i Rumunii. Siedziba firmy znajduje się pod Berlinem w Niemczech.

Authors

Related posts

Top