Wielkie wejście „wielkiego” Punto

Luty okazał się bardzo udanym miesiącem dla Fiata. W rankingu Top Ten mojeauto.pl w kategorii samochodów osobowych zwyciężył Fiat Grande Punto, a włoski producent triumfował także w kategorii marek.


 


Już w pierwszym miesiącu obecności na naszym rynku powiększone Punto, dzięki czemu dostało przedrostek Grande, znalazło się na drugiej lokacie, tuż za Hondą Civic. Tym razem oba modele zamieniły się miejscami i, podobnie jak w styczniu, wyraźnie zdeklasowały pozostałą konkurencję.  Choć są to auta z różnych segmentów, to jednak mają jeden wspólny mianownik, którym wyróżniają się na tle innych modeli – ciekawy, niebanalny wygląd. Zapowiada się zacięta rywalizacja pomiędzy tymi autami, do której, miejmy nadzieję, włączą się także inne samochody.


 


“Zainteresowanie nowym Fiatem Grande Punto w Europie i Polsce jest bardzo duże  – zebraliśmy już ponad 145 tys. zamówień. Design, bezpieczeństwo (pięć gwiazdek uzyskanych w testach EuroNCAP), bogate wyposażenie standardowe oraz otrzymane prestiżowe wyróżnienia są argumentami przemawiającymi za tym, że ten samochód odniesie jeszcze większy sukces niż wersja poprzednia Punto (ponad 6 mln sprzedanych egzemplarzy)”. – Bogusław Cieślar, rzecznik prasowy Fiat Auto Poland.


 


Do niezwykle udanych startów można zaliczyć debiut rynkowy odświeżonego Forda Fiesta, który wraz z Fusionem ma skuteczniej rywalizować o klienta w niezwykle konkurencyjnym segmencie małych aut. Jeszcze w styczniu Fiesta znajdowała się w czwartej dziesiątce rankingu, by już w lutym awansować do ścisłej czołówki. Zmienione nadwozie, nowe materiały wykończeniowe, dodatkowe funkcje to tylko kilka elementów, dzięki którym Fiesta powinna włączyć się do rywalizacji. O tym, czy także do rywalizacji o czołowe lokaty rankingów Top Ten przekonamy się w kolejnych miesiącach.


 


Spośród lutowych nowości nie można pominąć takich modeli jak Seat Leon, Honda City czy Alfa Romeo Brera. Każdy z tych trzech samochodów ma swoje unikalne cechy, którymi może zdobyć sporą popularność.


 

 

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w lutym 2006



























































Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1


+ 1

Fiat Grande Punto

25852


2


– 1

Honda Civic

23946


3


bez zmian

Ford Focus

12664


4


+ 2

Toyota Avensis

12052


5


– 1


Skoda Fabia


11873


6


+ 4

Toyota Corolla

11452


7


– 2


Skoda Octavia


10166


8


bez zmian


Opel Astra III


10046


9


+ 27


Ford Fiesta


9019


10


+ 2


Opel Vectra


8663


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


Największy wpływ na ranking najbardziej popularnych marek w lutym miał bez wątpienia Fiat Grande Punto. To w znacznej mierze dzięki dużej oglądalności tego modelu, marka Fiat zdołała awansować na pierwszą lokatę. Po raz pierwszy w dwuletniej już historii rankingów oglądalności mojeauto.pl. Również Honda, dzięki drugiej pozycji nowego Civica, pierwszy raz zajęła miejsce na podium. Jak na razie na najniższym stopniu, jednak jeśli Civic będzie wciąż tak popularny, a do tego dojdzie większe zainteresowanie np. modelem City, to jest szansa, iż ta japońska marka będzie kontynuować swój marsz ku górze.


 


Wciąż widać spore zainteresowanie markami z segmentu premium. Wszystkie trzy, obecne w czołowej dziesiątce, poprawiły swoje lokaty w stosunku do rankingu styczniowego.


TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w lutym 2006



























































Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1


+ 1


Fiat


55176


2


– 1


Toyota


48180


3


+ 2


Honda


45962


4


– 2


Opel


44809


5


– 1


Volkswagen


44246


6


+ 2


Mercedes


40129


7


– 1


Ford


39495


8


+ 1


BMW


34370


9


+ 1


Audi


30937


10


– 3


Skoda


28907


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


W rankingu aut użytkowych wciąż furorę robią modele o nadwoziu typu pickup. Nissan Pickup awansował na drugą lokatę, Navara utrzymał wysoką piątą pozycję, a wchodzący właśnie do sprzedaży nowy Mitsubishi L200 awansował o 9 pozycji tuż za Nissana Navara. Jak widać obowiązujące przepisy dotyczące odliczania podatku VAT przyczyniły się do wzrostu zainteresowania tego typu modelami. Być może okres ich świetności nie potrwa długo – Ministerstwo Finansów przygotowało bowiem projekt zmian, zgodnie z którymi pełne odliczenie podatku VAT będzie przysługiwać przy zakupie każdego rodzaju samochodu wykorzystywanego w prowadzonej działalności gospodarczej.


 


 


TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w lutym 2006



























































Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1


bez zmian

Mercedes Sprinter

3126


2


+ 1


Nissan Pickup


2664


3


+ 1


Volkswagen Transporter


2463


4


– 2


Gaz Gazela


2432


5


bez zmian


Nissan Navara


2201


6


+ 9


Mitsubishi L200


2123


7


– 1


Ford Transit


2062


8


– 1


Mercedes Vito


1872


9


– 1


Fiat Ducato


1647


10


– 1


Volkswagen LT


1470


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


 


 


 


Codziennie tysiące Internautów odwiedza strony internetowej platformy motoryzacyjnej mojeauto.pl w poszukiwaniu informacji na temat nowych samochodów dostępnych w Polsce. Używając „konfiguratora samochodów” Internauci mogą zapoznać się z aktualną ofertą rynkową, cennikami samochodów, promocjami, mogą „zbudować” interesujący ich samochód: wybierając markę, model, wersję oraz kolorystykę i wyposażenie dodatkowe. Wybory Internautów zliczane są w czasie przeglądania udostępnionej przez mojeauto.pl unikalnej bazy danych, zawierającej szczegółowe opisy samochodów nowych dostępnych na polskim rynku. W ten sposób powstaje comiesięczny ranking dziesiątki najpopularniejszych samochodów w polskim Internecie.


 

Raporty TOP TEN mojeauto.pl przygotowywane są od początku 2004 roku (od grudnia 2004r. zliczane są również „głosy” użytkowników portalu Onet.pl). Przypomnijmy: w 2005 roku w rankingu Top Ten mojeauto.pl zwyciężył Ford Focus, otrzymując jedyny w polskim Internecie tytuł Internetowy Samochód Roku 2005. Za 2005 rok przyznana została także nagroda w kategorii Internetowy Samochód Użytkowy Roku 2005 dla Mercedesa Sprintera.


 


 


Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.


 

Authors

Related posts

Top